Here is the very latest news about the "Norderney" read on http://www.norderney.nl/logboek.html It is in the Dutch language! Greetings of Nico from Gouda, the Netherlands.
Written by Eric Hofman
Per, de tip die ik vanmiddag plaatste kwam na een telefoontje van een kennis. Ik kan dat dus niet bevestigen. Het schip staat boordevol rommel, materiaal en rotzooi en lijkt me nog niet klaar voor onmiddellijke afvaart op woensdag.
Wat ik hierna plaats heb ik met mijn eigen ogen gezien, toen ik vannacht na een avondje uit nog even langs het schip ging.Wat ik hier schrijf heeft niets te maken met ratio, maar alles met sentiment.
En wat ik zag vannacht ging mij recht naar het hart. De zendmasten van de Norderney liggen momenteel op de kade/parking van het Kempisch Dok. Wat erger is : ze zijn allebei doormidden gezaagd ter hoogte van de 12 meter! De voorste mast was inderdaad in de top afgebroken. De achterste zendmast ( elke zendmast bestaat uit drie tegen elkaar aangebrachte planken/balken die een 24 meter hoge holle constructie vormen) staat half open, alsof ie met alle geweld tegen de grond is gekwakt en open is gebarsten.
Op het schip gestrekt over voorplecht, feederkast midscheeps en de brug, liggen twee nagelnieuwe (ik denk metalen) masten, compleet met gelaste aanhechtingspunten voor de tuikabels. Ik kan me vergissen, maar het lijkt erop dat het laatste stukje Radio Veronica definitief van het schip werd gehaald.
De historische dragers van 14 jaar popgeschiedenis, liggen als groot vuil op straat tussen de vrachtwagens, in vier stukken gezaagd, te wachten op een lot dat ze niet verdiend hebben. This is not done! Ik hoop dat ik me vergis, maar ik vrees het ergste.
De feederkast midscheeps werd aangepakt met de slijpschijf. Aan iedere zijde ervan werden enorme gaten geslepen. Je kan er volledig doorheen kijken.
De eigenaars van de Norderney doen met hun schip wat ze willen, het is immers hun eigendom, maar de manier waarop men met dit stukje erfgoed omspringt doet mij denken aan een kreet uit de laatste dagen, toen in 1974...
Ik word niet goed! Fake zendmasten ? De Veronica heeft een beter lot verdiend dan deze ontluisterende aanblik.

Digg
reddit
Google Bookmarks
Yahoo! My Web
del.icio.us
StumbleUpon
Newsvine
livejournal
Facebook
BlinkList